Tuesday, November 21, 2006

مستنيك تبقي اون لاين ياأيـــــــوب

تحديث
-----------
أيوب حرٌ طليق
الخبر من عند الشرقاوي



الاسم : رامي صيام

الحقيقة الاسم ده معرفتوش الا في فطار المدونين الاخير

اللي كان في السوق

او بالظبط قبله بايام لما وصلني الايميل منه وكان الايميل يحمل اسمه

رامي صيام

الفطار ده هو كان الفطار الوحيد " علي حد علمي " اللي كان فاتح دراعاته لاي مدون

مهما كان

--------------------

بداية معرفتي
بايوب
ابتدت في اعتصام التحرير الاول

يومها كان يوم جميل

وكنا كلنا بنساعد بعض في رفع اليفط وسيزر كان قاعد في الجنينه " مكان الاعتصام " بيرسم صور عن الوحده الوطنيه

انا فاكر كويس الحوار اللي دار بينا" انا وايوب"

كان حوار صغير يادوبك

اتعرفنا علي بعض

وعرفت انه بيدوّن

وساعتها انا مكنتش لسه عملت بلوج

او هوه ده اللي كنت بقولة

بعد كده جمعتنا قعدات دردشه عالبورصه

---------

الحقيقه

مش عارف ممكن اقول ايه عن
ايوب


بس اللي عايز اقوله انه انسان عنده قدره جميله علي التواصل الجيد مع كل الاشخاص

في كل كلمه بيتكلمها بحس فعلا انا بيحب مصر بالعقل وبالقلب

----------

اخر مره شفته

اخر مره شوفته وقعدت معاه كانت عالبورصه برضه

و عمر واحمد عبد الخالق وناس تانيه كمان

قعدنا ندردش شوية وكانت القعده في اطار التجهيز لعمل عام ما

وسبتهم حوالي 5 العصر
يعني قبل ما يتخطف باتناشر ساعه

---------------

قبل اليوم اياه بيوم

قاعدين عالبورصه بعد مظاهرة نقابة الصحفيين الاخيرة


جيمي

ومحمد الطاهر
واخرين قاعدين معانا علي نفس الترابيزة

قمت اكلم
الشرقاوي
في الترابيزة اللي جنبينا

لقيته" ايوب" بينده ويقول ياازهري

وانا بتلقائيه ببص علي اللي نده

-- مش فاكر اصلا مين اللي قاله اني ازهري---

يمكن انا - مش فاكر

وبعد كده لحقت نفسي

وقلتله انا ماليش دعوة بالازهر

رد ببساطه وقاللي

بس انا اول ما قلت ياازهري رديت عليا

الحقيقه معرفتش ارد

ومع معرفتي الطويلة برامي " مشيّتِش " معاه عالنت الا مرتين

مره كان معانا ناس كتير في نفس المحادثة

ومره تانيه ملحقناش نتكلم غير ربع ساعه

**********

يمكن علاقتي بأيوب مش قوية اوي

مع تمنياتي طبعا انها تبقي قوية

لكن فعلا انا بفتقده

وعايزة يرجع

يمكن تبقي لي فرصه اني اشيت معاه اكتر


يمكن الاقيه دلوقتي داخل اون لاين

وبيقوللي انه صلّح كمبيوتر الداخليه علي حسابه الشخصي


ده علي اساس ان الداخليه فقيره

ومبتخدش جزء كبير جدا من ميزانية الدولة
ويمكن يكون عذر لايوب انه مكنش يعرف ان فيه حظر تجوال

علشان حامي الحمي هيقول انه بالعند في اي حد قاعد لغاية ما عزرائيل يقوللة جييم اوفر

مستنيك تبقي اون لاين ياايـــوب

7 Comments:

Blogger Mo Eltaher said...

يا رب يخرج بسرعه
يمكن تلاقيه اون لاين دلوقتى

6:34 AM  
Blogger anameen said...

يخرج منين يا عم انت وهو
هو في ايه ؟

12:42 PM  
Blogger anameen said...

يا نهار اسود هو ايوب اتقبض عليه ؟
يادي النيلة انا لسة عارف دلوقتي
عالعموم ربنا يخرجة بالسلامة
وعقبالك يا حرنكش انت ومحمد الطاهر ومعاكم جيمي ومحمد عادل بالمرة

1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

anameen

عقبالنا في حياتك يامنيل :))))))))

10:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

ايوة يا استاذ انت وهو ..
رامى ممكن يبقى اون البورصة النهارده مش بس اون لاين ..
تحياتى ليكم وشكرا على تكاتفكم ..

وانا عاوز يا حرنكش اديك خلاصة تجربتى فى الدنيا لما تتحبس يا ابنى لازم تتأكد هتتحبس مع مين وهتتحبس عشان ايه مش مهم فين ومش مهم ازاى ومش مهم اى حاجه تانية ..
ويخليك ليا يا حرنكش وتضرب ليا كل المواعيد دايما

8:34 AM  
Blogger anameen said...

ازيك يا شرقاوي ؟
واحشني كتير
وحمد الله عالسلامة لايوب

9:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

sharkawy

اذيك عامل ايه
حبيبي
ربنا يخليك ليه ونتعلم منك ياجميل

الموبيل بتاعي في التوكيل --
النمر كلها ضاعت
:(

11:06 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home